Friday 7 February 2014

ATOMICDEATH-MISSILE MASSACRE EP

Okay, salah satu lagi rilisan yang dah lama rilis, tapi bagi aku ianya agak berpengaruh
bagi scene Malaysia ni. Kaset EP ni di keluarkan oleh Black Konflik Records pada tahun 2009, dengan nombor sirinya BKR039. Apa yang aku ada di sini adalah kaset yang berwarna jernih, yang di tampal sticker di atasnya, dan aku rasakan itulah satu-satunya versi yang ada. Atomicdeath yang dah pernah tour Europe ni, bersama-sama band crust/dbeat Apparatus adalah terdiri dari ahli band (pada masa pembikinan EP ini) Apparatus dan DCA. Band yang berHQ di Shah Alam, Selangor ni mengaulkan elemen crust dan thrash dalam musik mereka dengan begitu seimbang sekali. EP yang hanya memuatkan 4 buah lagu ini juga di datangkan dengan pakej yang lengkap! Dengan lirik lagu, gambar band, alamat dan cover yang begitu terasa sekali aura thrashy crust nya.

Apa yang aku tahu, selain dari EP ini Atomicdeath juga ada rilisan split dengan band Bloodstone yang bertajuk "hellish Nuclear Destruction", tapi yang itu di keluarkan dalam bentuk CD, dan yang terbaru adalah rilisan dalam bentuk 7" vinyl. Untuk masa sekarang ni, atomicdeath adalah antara band yang di segani di Malaysia, dan aku rasa aku tahu kenapa. Adalah perlu untuk aku mengulas bunyi-bunyian yang di tampilkan dalam EP ini? Rasanya tidak perlu sangatlah, cukup kalo aku katakan jika korang minat dengan sound thrash dan crust, ini adalah satu lagi rilisan kaset yang wajib ada dalam koleksi korang. Sesungguhnya aku sendiri pun tak sangka EP ini sebegini bagus. Untuk mereka yang baru nak mencuba cari kaset ini, aku rasa Basement Records masih menjualnya. Cargas bos!

No comments:

Post a Comment